تو این مقاله میخواییم ببینیم این www چیه و از کجا اومده و چرا باید توی نام دامنه سایتمون ازش استفاده کنیم یا در چه شرایطی نباید استفاده کنیم! اول از همه بهتون بگم که چون زمان خیلی قدیم گذاشتن کلمه www یک توافق بوده بین سازمان‌های بزرگ و در واقع با گذاشتن اون متوجه میشدن که یک فرد میخواد وصل بشه به “شبکه جهانی وب” یعنی همون World Wide Web، بخاطر همون پیش فرض ذهن تمام آدم‌ها اینه که همه وب سایت ها باید با www شروع بشن!

ولی خب این روزا اصلا اینطوری نیست و یک وب سایت هم میتونه با www شروع بشه و هم میتونه بدون www شروع بشه! فقط یک نکته مهم هست که اگر اون رو رعایت نکنی ممکنه وب سایتت از نظر سئو آسیب ببینه! لطفا تا انتهای این مقاله همراه من باش.

چرا توی ذهن مردم همیشه www وجود داره؟

بخاطر اینکه همیشه آدرس وب سایت‌هارو در رسانه های مختلف مثل تلویزیون و رادیو با پیشوند www به زبون میارن، این توی ذهن همه مردم جا افتاده که همه سایت ها یک www قبل از اسمشون دارن و همه سایت ها با www شروع میشن! حتی خیلی از آدم‌ها به اشتباه آدرس‌های ایمیل رو هم با www مینویسن که این کاملا اشتباهه!

آیا داشتن www در سئو تاثیر مثبت دارد؟

طبق گفته خود گوگل هیچ تفاوتی بین وب سایت‌هایی که www دارند و وب سایت‌های که بدون www هستند وجود ندارد و هر دوی آنها دارای ارزش و اعتبار یکسانی هست و هر 2 دامنه میتونن به خوبی در موتور جستجوی گوگل رشد کنن و در صفحه نتایج گوگل رتبه بگیرن و این حسی که مردم میگن سایت باید www داشته باشه فقط چیزیه که از قدیم مونده و هیچ پایه و اساسی نداره. برای مطالعه بیشتر تو این زمینه میتونید وارد مقاله Www or no www? And what about duplicate content وب سایت یواست سئو بشید.

اصلا www چیه توی دامنه؟

واژه www مخفف کلمه Word Wride Web هست که به معني شبکه جهاني وب هست! و تو زمان‌های خیلی قدیم این واژه www یک توافق نامه‌ای بین دانشمندان اون زمان بوده که مشخص میکرده هر کسی توی مرورگر داره این واژه www رو تایپ میکنه یعنی میخوان وصل بشه به شبکه جهانی وب یا همون اینترنت خودمون! راستی حالا که درمورد دامنه صحبت کردیم حتما مقاله آموزش انتخاب نام دامنه رو هم بخون چون خیلی به کارت میاد!

بخش‌های مختلف نام دامنه
بخش‌های مختلف نام دامنه

چرا مشخص نکردن www برای سئو ضرر دارد؟

ما حتما باید یکی از دو حالت با www یا بدون www رو برای وب سایت خودمون انتخاب کنیم و مشخص کنیم که وب سایت با کدوم حالت اجرا بشه! بعنوان مثال وقتی تصمیم گرفتیم که سایت ما همیشه با www اجرا بشه کار بسیار مهمی که باید انجام بدیم اینه که حالت بدون www رو باید ریدایرکت کنیم به حالت www و جوری نباشه که سایت ما در هر 2 حالت اجرا بشه! اجرا شدن سایت با 2 حالت مختلف بسیار برای سئو وب سایت ضرر داره و دچار بروز مشکل زیر میشه:

2 نسخه شدن وب سایت در سرچ کنسول بخاطر مشخص نبودن وضعیت www سایت
2 نسخه شدن وب سایت در سرچ کنسول بخاطر مشخص نبودن وضعیت www سایت

مشکل محتوای تکراری چه ربطی به www داره؟

وقتی وب سایت شما هم با آدرس www.pardisansystem.com اجرا میشه و هم با آدرس pardisansystem.com و هر جفت اینها، 1 محتوای واحد رو نشون میدن، یعنی محتواهای وب سایت شام از 2 آدرس مختلف قابل دسترس هست! پس این یعنی محتوای تکراری در آدرس های مختلف! اگر وب سایت شماام با 2 حالت مختلف اجرا میشه حتما باید هر چه سریعتر مشکل اون رو برطرف کنید وگرنه با مشکلات زیادی روبرو میشید! یکی از مهمترین مشکلات، عدم رتبه گرفتن سایت شما در نتایج جستجو هست. راستی حالا که وب سایتت وردپرسیه حتما مقاله آموزش سئو وردپرس مارو بخون، چون میدونم که خیلی میتونه بهت کمک کنه!

وضعیت www سایت رو چطوری مشخص کنیم؟

برای اینکه به وردپرس بگیم آقا لطفا همیشه سایت من رو بصورت www.pardisansystem.com بیار یا بصورت pardisansystem.com بیار، باید وارد بخش مدیریت وب سایت خودتون بشید، بعد وارد قسمت تنظیمات عمومی وردپرس بشید و در صفحه باز شده در قسمت “نشانی وردپرس” و “نشانی سایت” حالتی که دوست دارید وب سایت شما اجرا شود رو وارد کنید، لطفا طبق عکس زیر انجام بدین، الان در تصویر زیر من به وردپرس سایت خودمون گفتم که لطفا سایت پردیسان سیستم رو همیشه با www اجرا کن، یعنی حتی اگر مردم بدون www هم وارد کردند سایت رو، تو بصورت با www نمایش بده به کاربرا.

مشخص کردن حالت اجرای سایت با www یا بدون www
مشخص کردن حالت اجرای سایت با www یا بدون www

سوالات متداول با www یا بدون www

داشتن www خوبه یا نداشتن؟!

داشتن یا نداشتن www هیچ ارتباطی با میزان موفقیت وب سایت شما نداره! و اینکه کدوم حالتش روی دامنه سایت شما فعال باشه یا نباشه هیچ فرقی برای گوگل نداره و تماما سلیقه‌ای هست. من خودم به تجربه بیشتر دیدم دامنه‌های دات آی آر رو بدون www میارن بالا و دامنه های دات کام رو با www و این کاملا سلیقه‌ای هست و شماام هر حالت رو دوست دارین تنظیم کنید تا سایتتون اونجوری بالا بیاد.

مشکل محتوای تکراری با www چیه؟

یه سری از وب سایت‌ها، هم با www بخوبی نمایش میشن و هم بدون www! و این انگار که محتوای وب سایت شما با 2 آدرس دامنه مختلف در حال نمایشه! و گوگل این رو به عنوان محتوای تکراری که در 2 سایت منتشر شده میبینه و باعث میشه هیچ کدوم از اونها به نتایج گوگل نیاره! پس حتما وقتی یکی از 2 حالت نمایش آدرس دامنه سایت با www یا بدون www رو انتخاب میکنی، اونیکی حالت هم باید ریدایرکت بشه روی حالت انتخابی شما!

2 دیدگاه - نظر خود را بنویسید و سورپرایز شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =